Charakteristika stroje a vybavení:
Jedná se o stroj robustní konstrukce, která při zachování nízké hmotnosti základní jednotky (uzavřený nosník), zaručuje vysokou životnost stroje.
Ke stroji je možno připojit širokou paletu adaptérů a příslušenství.
Pohon předního aktivního nářadí je řešen řemenem vedeným od kladky na vývodové hřídeli motoru. Jeho sepnutí zajišťuje odstředivá spojka.
Základní jednotka je dodávána buďto s rotavátorem, případně s koly.
Motory:
Pro pohon základní jednotky jsou použity motory s vertikální vývodovou hřídelí. Této konstrukce je využito z důvodu jednodušší agregace základní jednotky s přídavným aktivním příslušenstvím.
Na vývodové hřídeli pod motorem jsou umístněny dvě řemenice. Jedna je určena pro řemen spojující motor s převodovkou (spínaný pojezdovou spojkou), druhá pak slouží k připojení řemenu pohánějícímu přední přídavná zařízení.
Stroj dodáváme se čtyřtaktními benzínovými motory TECUMSEH ENDURO XL 7HP a KAWASAKI FJ 180V 6HP. Motory značky Kawasaki jsou pro zákazníky zajímavé zejména jejich nadprůměrnou svahovou dostupností (30°), ale také jejich kultivovaným chodem. Jedná se o motory se zvýšenou životností a velmi dobrými
emisními hodnotami.
UPOZORNĚNÍ:
Motor je z výroby standardně plněn motorovým olejem pro letní podmínky. V případě, že budete kultivátor používat v zimě a budete startovat motor při teplotách okolo nuly a nižších, je nutno vyměnit olej za typ vhodný pro použití v zimních podmínkách!
Převodovka:
Stroj je standardně osazen kvalitní pětirychlostní převodovkou se zpátečkou. Její široký rozsah pojezdových rychlostí plně vyhovuje pro všechny nabízené aplikace.
Řazení se provádí pohodlně páčkou (ne pod zatížením, při řazení rychlostí je potřeba vyřadit pojezdovou spojku). Přenos síly na poloosy je řešen dvojitým řetězem.
Pojezdová spojka:
Spínání pojezdu je ovládáno řemenovou spojkou. Tento typ spojky zajišťuje plynulý a šetrný rozjezd a je používán i u strojů profesionální kategorie. Použit je speciální klínový řemen s vysokou životností. Řemeny svým pružným záběrem značně šetří ozubené a řetězové převody a v neposlední řadě i motory u kterých tak nedochází k prudkým a tvrdým nárazům do klikové skříně.
Další standardní výbava základní jednotky:
Stroj je vybaven stranově a výškově nastavitelnými řídítky a je osazen koly o rozměru 4.00-8“. Do těžkých podmínek je možno stroj osadit koly 5,00-12“ (Pozor: tato kola nelze agregovat s předním aktivním nářadím!).
Pohon předního aktivního nářadí:
Je řešen řemenem, který je veden od k tomu určené řemenice na výstupní hřídeli motoru.
Spínání předního aktivního nářadí zajišťuje odstředivá spojka.
Při přejíždění s kultivátorem osazeným předním aktivním nářadím je nutno (pro úplnou eliminaci funkce předního nářadí) povolit páčku vačky zajišťující napnutí řemene pohonu.
Hmotnost stroje:
64 kg
Rozchod kol:
450 - 550 - 650mm
Rychlostní stupeň: |
Kola 8": |
Kola 12": |
1. | 1,8 - 2,1 | 2,5 - 2,9 |
2. | 2,3 - 2,7 | 3,3 - 3,8 |
3. | 3,6 - 4,2 | 5,1 - 5,9 |
4. | 6,8 - 7,9 | 9,5 - 11,1 |
5. | 9,0 - 10,6 | 12,7 - 14,8 |
zpátečka | 2,7 - 3,2 | 3,8 - 4,4 |
Více fotografií najdete v sekci Příslušenství